Изчерпано
Автор: Мира-Цветкова-Арсова
Издателство: Феномен
Година на издаване: 2015
Брой страници: 307
Монография, представяща теоретични и практически въпроси от оценяването и обучението на децата с множество увреждания, прехода им към зряла възраст, възможностите за интегрирането и включването им.
Книгата се състои от две основни части – теоретична и изследователска.
В първата част се дискутират различни основни въпроси, онагледени с множество снимки.
Глава І. Дефиниции на множествените увреждания. Класификация
Глава ІІ. Исторически преглед на обучението на деца и ученици с множество увреждания
Глава ІІІ. Нормативна уредба спрямо деца и лица с множество увреждания
Глава ІV. Преглед на множествените нарушения
Глава V. Диагностика и оценяване на деца и ученици с множество увреждания
Глава VІ. Водещи принципи в обучението на деца и ученици с множество увреждания
Глава VІІ. Създаване на индивидуална образователна програма за деца и ученици с множество увреждания
Глава VІІІ. Обучение и преподаване на деца и ученици с множество увреждания
Глава ІХ. Интегрирано и включващо обучение при ученици с множество увреждания
Глава Х. Проблемни поведения при деца и ученици с множество увреждания
Глава ХІ. Роля на родителите и работа със семействата на деца с множество увреждания
Глава ХІІ. Преход на ученици с множество увреждания към зряла възраст.
Втората част предлага описание на 4 реални случая на деца и ученици с множество увреждания, с които авторът е работил пряко (case study). Изследваните деца и ученици са на възраст 6–19 години и са с различни комбинации от увреждания – зрителни, слухови, интелектуални, двигателни, неврологични и пр.
За автора:
Проф. дпн Мира-Цветкова-Арсова е завършила специална педагогика и логопедия в СУ „Св. Климент Охридски“, където е назначена като щатен асистент по специална педагогикапрез 1991 г. Доктор по педагогика (1998), доктор на педагогическите науки (2014). От 2015 г. е доктор по специална педагогика към СУ „Св. Климент Охридски“. Специализира във Финландия през 1992 г. по проблемите на обучението на юноши с множество увреждания, в САЩ – през 2000-2001 г. (по програмата „Образователно лидерство“ на училището за слепи „Пъркинс“, Бостън), през 2003 и 2020 г. с Фулбрайтова стипендия в Бостънския колеж по проблемите на обучението на сляпоглухи деца и ученици, а през 2020 г. в колежа Хънтър в Ню Йорк по проблемите на обучението на деца и ученици от аутистичния спектър.
Мнения
Все още няма мнения.