Издателство: УИ “Неофит Рилски”
Автори: Фидана Даскалова, Мариана Балабанова, Славейка Златева
Година на издаване: 1998
Брой страници: 110
Развитието на речта и умението за речево общуване като цел на обучението по роден език в детската градина се характеризира с включването на различни връзки. Между всички тях обаче връзката „игра-общуване-език“ излиза на преден план. Тезата, че езикът като средство за общуване е многообразие от игри със специфични правила, а играта е един своеобразен вид език, ни насочва не само към мисълта, че детето усвоява езика посредством играта, а че самата употреба на езика е една от тези игри, чрез които детето усвоява езика.
На такава теоретична основа за целите на мотивацията и активизацията като основен методически проблем се дава отговор на въпроса защо трябва и как трябва да се създава игрова ситуация в обучението по роден език в детската градина посредством т.нар. комуникативна ролева игра. Това не е обикновена игра, а осмислена, планирана, организирана и целенасочена детска активност под формата на игра, в която основното игрово съдържание се заключава в речевата комуникация, а основните игрови правила се отнасят до правилата, определящи комуникативно-речевото поведение на играчите, съответно в ролята на говорещ или слушател, на питащ или отговарящ.
Разработваният проблем е в контекста на съвременната хуманистична педагогика, осигуряваща „свободата на учене“ посредством умелото използване от учителя на „илюзорната свобода“ на детето в играта.
Reviews
There are no reviews yet.