Автор: Мария Монтесори
Корица: Мека
Страници: 436
Година на издаване: 2018
Издател: Асеневци
Преводът на това издание е проверен от рецензент, назначен от AMI
Международната Монтесори асоциация (AMI) е основана от Мария Монтесори през 1929 г. и е пазител на историята на движението Монтесори. Тя се грижи за целостта на завета на Мария Монтесори. В тази си роля AMI е отговорна за ясното представяне на философията и практиката на Монтесори, за да отговори тя на нуждите на децата и да повлияе на образователните парадигми в един бързо променящ се свят.
„Да откриеш детето“ е книга, в която са обяснени методите, чрез които можем да помогнем на детето да изяви и развие своите способности. Освен теоретичните постановки на метода си, Мария Монтесори дава и подробно описание на използваните материали, като обяснява начините на презентация, приложението на материалите в зависимост от възрастта на децата и целите, които се постигат с тях. Обръща се внимание на развитието на логическото мислене, говора, писмения език, четенето, движението, рисуването и музиката, религиозното образование.
Всички тези аспекти на цялостното образование на детето са придружени с примери за упражнения, които да използвате, за да следва детето своя вътрешен план на развитие.
Съдържание:Увод…7
Прилагането на науката в училище…9
История на методите…32
История на откриването на научната педагогика за нормални деца …52
Описание на условията около първия експеримент: отчет за първото му разпространение …55
Педагогическите методи, прилагани в Къщите на децата…60
Физически растеж…61
Околната среда…66
Практически наблюдения…68
Дисциплина и свобода…70
Трудността при постигането на дисциплина в училищата…72
Независимост…78
Колкото по-ненужна е помощта, толкова по-голяма пречка е тя за развитието на естествените способности…81
Награди и наказания за нашите деца…82
Свободата да се развиват…85
Природата в образованието…89
Мястото на природата в образованието …97
Грижа за останалите…98
Предразсъдъци относно градините…99
Любимото им занимание…100
Простота …102
Нашата градина…102
Двигателно обучение…105
Червеният и белият човек…105
Дисциплина и гимнастика …108
Работа и гимнастика …112
Работа…113
Гласове …115
Таланти …115
Прецизност …116
Чувствителната възраст …117
Анализ на движенията …118
Икономия на движението …120
Рамки за закопчаване …120
Други средства …121
Ходене по линия …122
Едновременно протичащи упражнения…123
Неподвижност и тишина …124
Открити пътища…124
Свободният живот…125
Действителност…126
Систематичност на действията…127
Гимнастика и игри …129
Свобода на избор …131
Материалите за развитие…134
Изолирането на едно качество в материалите …137
Фундаменталните качества, които са еднакви за всичко, намиращо се в образователната среда около детето…139
Упражненията…143
Как трябва да се представи урокът от учителката: съпоставка с по-старите системи…143
Как да въведем дете в упражненията с материалите за развитие на сетивата — контрасти, идентичности и етапи…151
Как да започнете упражненията за развиване на осезанието (тактилното усещане)…152
Впечатления за температура…155
Впечатления за тегло…155
Впечатление за форма единствено чрез допир (трениране на стереогностичното сетиво)…156
Трениране на сетивата за вкус и мирис…161
Визуални и слухови разлики…164
Материал: триизмерни блокове с цилиндри за вгнездяване…164
Усъвършенстване на зрителното възприемане на размери …164
Триизмерни блокове с цилиндри за вгнездяване …164
Дървените фигури…167
Усилия и мускулната памет…168
Цветни материали …170
Сетивни познания по геометрия…172
Рамки и геометрични форми …172
Упражнения с трите тестета карти…177
Упражнения за разграничаване на звуци …178
Тишина …183
Обобщение върху обучението на сетивата…189
Учителката…197
Техниката на уроците…203
Първи период: инициации …203
Втори период: уроците …206
Трите степени на урока…206
Практически приложения – ръководство за употребата на материалите …209
Комплектите с блоковете с цилиндри…209
Водач на детето…211
Наблюдения върху предубежденията…216
Критерий…225
Психически ред …227
Издигане…229
Тишината – материализирани абстракции…229
Сравнение между обучението на нормални деца и това на умствено изостанали деца…233
Сравнение между системата ни за обучение на децата в норма и експерименталната психология…238
Тренирането на сетивата чрез повтарящи се упражнения води до тяхното изостряне …240
Писмен език…244
Старите методи за преподаване на четене и писане…245
Критика на метода на Сеген за преподаване на писане…245
Механизмът на писането…266
Анализ на движенията на пишещата ръка…268
Пряка подготовка за писане…270
Анализ на различните му фактори…270
Интелект без механизми…282
Изграждане на думите…284
Четене…299
Упражнението с тематичните карти …306
Команди: четенето на изречения …308
Реч…315
Дефекти на речта поради липса на образование …330
Преподаване на броене и увод в аритметиката…341
Допълнителни разработки по аритметика…357
Рисуване и представително изкуство…362
Въведение в музиката…369
Религиозно образование…379
Дисциплината в Къщата на децата…389
Заключения и впечатления…411
Триумфалната колесница…415
Степени и последователност в презентацията на материала…421
Приложение…424
Reviews
There are no reviews yet.